Molykote® D-79 Lubolid Additive Powder
Molykote Lubolid D-79 to proszek smarujący (kompozycja dodatków przyjazna środowisku) stosowany jako dodatek do materiałów kompozytowych służących do wytwarzania okładzin ciernych klocków hamulcowych do samochodów osobowych i ciężarowych, klocków hamulcowych bębnowych, tarczowych, hamulców stosowanych na kolei, ogólnych okładzin hamulcowych stosowanych w przemyśle i okładziny sprzęgłowe.
Najbardziej popularnymi typami okładzin stosowanymi obecnie w przemyśle samochodowym są okładziny bezazbestowe. Szereg badań przeprowadzonych na okładzinach hamulcowych wykazał, że skład okładziny ma decydujący wpływ na; poziom hałasu wydzielanego przez elementy hamujące, żywotność powierzchni tarcia (zastosowanie kompozytów Lubolid pozwala zwiększyć czas użytkowanie elementów hamulcowych do 99000 km przebiegu), obniżenie temperatury klocków hamulcowych podczas jazdy w mieście lub w terenie górzystym, wysoka temperatura zwiększa zasadniczo wzrost zużycia elementów ciernych. Trzeba zaznaczyć, że powłoka Lubolid sprawia, że przywieranie kurzu na powierzchniach smarnych okładzin jest znikome. Istotnym bardzo pozytywnym elementem wynikającym z zastosowania kompozycji typu Lubolid jest zapobieżenie korozji okładzin. Jeżeli w układ hamulcowy dostanie się woda co jest zrozumiałe ze względu na konstrukcje układu hamulcowego zaczyna się proces rdzewienia. Wynikiem działania takiej korozji może stać się żrąca powłoka prowadząca nawet do całkowitego zniszczenia elementów układu hamulcowego i osłabienia jego działania. Dodatki typu Lubolid pozwalają pracować elementom ciernym nawet w temperaturze do 650 °C i spełniają najwyższe wymagania w zakresie bezpieczeństwa, łatwości obsługi i eksploatacji elementów hamulcowych. Układy hamulcowe powstałe z zastosowaniem produktów firmy Dow Corning Molykote typu Lubolid w tym Lubolid D-79 charakteryzują się niskim współczynnikiem szumów podczas hamowania, redukcją wibracji, zmniejszeniem współczynników tarcia ale jednocześnie zapewnieniem efektywnego odbioru energii podczas docisku płaszczyzn hamujących, brakiem konieczności smarowania innymi środkami smarnymi oraz odpornością na ekstremalne warunki pracy.
Smarowanie aplikacji typu metal / metal w zacisku tarczy hamulcowej wymaga stosowania syntetycznych środków smarnych, które zmniejszają zużycie korozyjne pomiędzy powierzchniami metalowymi, a także zapewniają dobrą kompatybilność z uszczelkami gumowymi, smary stałymi nieorganicznymi zawartymi w okładzinie klocka lub elementu ciernego. Konstrukcja sprzęgła wymaga by zawsze smarować : okładziny i łożysko oporowego sprzęgła. Okładziny sprzęgła najczęściej wykonane są z materiału ciernego azbestowego, z dodatkiem mosiądzu i miedzi. Kompozycja ta jest impregnowana żywicą syntetyczną i odlewana w formach a następnie suszona w celu całkowitego utwardzenia. Do tak przygotowanej mieszanki należy dodać około 6 % dodatków typu Lubolid mających na celu zmniejszenia tarcia. Tak skonstruowane okładziny hamulcowe i cierne oferują doskonałą wydajność nawet w niskich temperaturach i przy niskich prędkościach, dzięki materiałowi opracowanemu przez konstruktorów Molykote, którzy zadbali by materiał cierny z domieszkami nieorganicznych substancji stałych zapewniał stałą siłę tarcia na wszystkich zakresach temperatur.
Podstawowe dane produktu Molykote Lubolid D-79
Norma |
Treść |
Jednostka |
wynik |
CTM 0176 |
Kolor |
szary |
|
Skład numer CAS7782-42-5 |
grafit |
% |
do 46 |
Skład numer CAS7778-18-9 |
Siarczan wapnia |
% |
do 10 |
Skład numer CAS 1314-98-3 |
Siarczek cynku |
% |
do 24 |
Skład numer CAS 7789-75-5 |
Fluorek wapnia |
% |
do 5 |
Skład numer CAS1.01.1315 |
Dwusiarczek Tin |
% |
do 9 |
Skład numer CAS06.05.1306 |
Fosforan trójwapniowy nawilżona |
% |
do 5 |
Konsystencja |
proszek |
||
Temperatura pracy |
° C |
+650 |
|
Temperatura samozapłonu: |
° C |
2000 |
|
DIN ISO 787-11 |
Gęstość po ubiciu |
ml/100g |
238 |
Wilgotność maksymalna |
% |
2,5 |
|
Granica palności w powietrzu |
Nie określona |
||
Teoretyczna gęstość w stanie stałym, |
g/cm3 |
3,00 |
|
Gęstość w stanie proszku |
g/cm3 |
0,42 |
|
Pozostałość na siatce filtra 100 mikronów |
% |
2,4 |
Opakowanie produktu: 25 kg
Przechowywanie: produkt należy przechowywać w temperaturze do 32 ° C w zamkniętych firmowych opakowaniach przez okres maksymalnie przez okres 5 lat
Tagi: smar do hamulców, kompozycja do hamulców, materiał na klocki hamulcowe, okładzina hamulcowa, smarowanie hamulców kolejowych, dodatek do okładzin hamulcowych.